Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen

Bestelprocedure

Welke gegevens moet ik invullen?
Vul uw gegevens zo compleet mogelijk in. Het adres met huisnummer, uw naam, telefoonnummer en uw vluchtnummer. Zo zorgen we er altijd voor dat we u op tijd van en naar de juiste plek brengen.

Hoe ver van tevoren moet ik de taxi bestellen?
U kunt uw taxi online bestellen, minimaal drie uur van tevoren. Heeft u eerder een taxi nodig? Neem dan contact op met Taxicentrale Schiphol via +31850654599

Krijg ik een bevestiging van mijn reservering?
Ja. Daarom is het belangrijk dat u het juiste e-mailadres en telefoonnummer invult. Mocht er in uw gegevens iets niet duidelijk zijn, dan neemt de chauffeur persoonlijk contact met u op. Als u online betaalt, ontvangt u direct alle ritinformatie en de factuur per e-mail.

Belangrijke informatie?

1. Controle gegevens / wijzigen / annuleren

Controleer uw mobiele telefoonnummer én uw vluchtnummer op de reserveringsbevestiging. Zijn bepaalde persoonlijke gegevens onjuist ingevuld of zijn uw plannen gewijzigd? Geen probleem. Via de bevestigingse-mail kunt u zelf snel en gemakkelijk uw gegevens wijzigen of uw rit annuleren. Annuleren kan kosteloos tot 6 uur voor ophaaltijd.

2. Hoe en waar vind ik mijn chauffeur op het vliegveld?

Vul altijd uw vluchtnummer in, zodat de chauffeur weet wanneer u bent geland (hij/zij wordt op de hoogte gehouden van actuele vluchtinformatie). De chauffeur neemt binnen 15 minuten na landing contact op; controleer daarom uw opgegeven telefoonnummer inclusief landcode.

Meeting point op Schiphol is: Departures 3 (boven) deur D. 

3. Verificatie

Vraag de chauffeur om het ritnummer dat ook op uw bevestiging staat. Zo weet u zeker dat u te maken heeft met een betrouwbare chauffeur van Taxicentrale Schiphol.

4. Contact

Voor vragen over uw huidige en toekomstige reserveringen, is Taxicentrale Schiphol 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar via +31850654599.

 

Tarieven & betalen:

Meter versus vaste prijs
Wij rijden niet met metertarieven. De prijs die u ziet op de website, is de prijs die u betaalt. Er zijn geen extra kosten achteraf. De prijs wordt berekend op basis van de kortste route. Het kan gebeuren dat de chauffeur een andere route volgt, vanwege bijvoorbeeld een file of een ongeluk. Ook dan blijft het vooraf vastgestelde tarief gelden. Wij hebben geen verrassingen!

Hoe kan ik betalen?
U kunt vooraf veilig online betalen via verschillende diensten, zoals iDeal, Mastercard, Visa, AMEX en Paypal. Voor ieder wat wils. U kunt ook contant, per pin of creditcard aan de chauffeur betalen. Wij prefereren digitale betalingen omdat wij liever de chauffeurs niet met contant geld laten rondrijden.

Betaal ik extra kosten voor iedere extra passagier?
Nee. U betaalt voor de taxirit. Bent u met meer dan vier personen? Dan kunt u een busje bestellen. Voor een busje betaalt u iets meer. Ongeacht of u reist met een personenauto of busje, u bestelt de taxi voor u of uw gezelschap. De taxi wordt tijdens uw rit niet gedeeld met andere reizigers.


Bagage & speciale wensen:

Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Uw bagage moet in de bestelde taxi passen. In een sedan is er ruimte voor 2 normale koffers in de kofferbak. In een stationwagen is ruimte voor 3/4 koffers afhankelijk van de grootte. Denkt u dat de bagage niet in een personenauto of stationwagen past? Bestel dan een busje of neem contact met ons op. Het is voor u en ons vevelend als u met uw bagage niet in de taxi blijkt te passen. Dus bij twijfel kunt u het best een busje bestellen.

Ik heb afwijkende bagage, wat nu?
Heeft u afwijkende bagage, zoals een surfboard of golfclubs? Vermeld de afwijkende bagage en de afmetingen als opmerking bij de reservering. Op deze manier kunnen wij rekening houden met het formaat van de auto. 

Reizen met dieren of rolstoel
Heeft u huisdieren? Moet er een rolstoel of rollator mee? Neem dan contact met ons op, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat uw rit vlekkeloos en comfortabel verloopt.